דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לפעול נכון ואפקטיבי בהוצאה לפועל 

מאת    [ 25/11/2007 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2857 פעמים ]

איך לפעול נכון ואפקטיבי נגד חייבים בהוצאה לפועל

 לא אחת אוחזים תובעים בפסק דין כספי נגד מאן דהוא לאחר סיום ההליכים בבית המשפט אולם חרף פסק הדין הנתבעים ממאנים לשלם. מסיבה עיקרית זו הוקמה מערכת ההוצאה לפועל - כדי לעזור לאוחזים בשיקים/שטרות וזוכים בפסקי דין בבתי משפט ובתי דין, לגבות את חובם הפסוק מהמסרבים מלפרוע את השטרות או למלא אחר פסק הדין.

 להלן סקירה קצרה איך לפעול נכון ואפקטיבי בהוצאה לפועל.

הדבר הראשון בטרם יחליט הזוכה כיצד לפעול הוא זהות החייב? האם מדובר בחברה או באדם פרטי? באם החייב הוא חברה, אזי צריך לשקול בכובד ראש באם לפנות להליכי ההוצאה לפועל, שכן הרבה חברות קטנות נסגרות לעיתים תכופות, במרבית המקרים מפסיקות פעילותן ואז מבוזבזים לריק כספים רבים על הליכים שאינם אפקטיביים שכן, לבסוף לזוכה לא יהיה ממה להיפרע.

לכן באם החייב הינו חברה יש לשקול בכובד ראש את מצבה בטרם פונים להליכי ההוצאה לפועל. באם החייב הינו אדם פרטי, אזי כמעט תמיד רצוי לפתוח תיק בהוצל"פ שכן אין לדעת מתי בעתיד ישמש תיק ההוצל"פ כרועץ לחייב וזה האחרון יבקש לשלם. א

ולם גם כאן יש לשקול היטב בטרם נוקטים בהליכים מיותרים שכן כל פעולה עולה לכם כסף. הדבר הטוב ביותר כאשר מדובר בחייב שאין לו כל נכסים וכמובן אינו מצוי באיחוד תיקים הינו הליך המאסר.

מניסיוני הליך זה הינו הדרקוני ביותר שעומד לטובת הזוכה ולרוב שכרו בצידו. הליך זה עולה 180 - (הסכום מתעדכן מעת לעת) והינו אורך זמן רב עד שמבוצע (חצי שנה לערך) אך כאשר הוא מתבצע מעטים החייבים שאינם משלמים. ח

שוב לזכור שחייב יכול להיאסר רק פעם אחת בלבד עבור אותו חוב, על כן יש להגיש את פקודת המאסר על חלק קטן מהחוב על מנת שהזוכה יוכל להשתמש בהליך זה בשנית. להליך זה יש לצרף תדפיס שאילתא ממשרד הפנים (ניתן לקחת מכל משרד פנים בעלות של 15 ש"ח). והחשוב מכל יש לוודא כי בוצעה מסירה מלאה, לא הדבקה, שכן זהו התנאי הבסיסי על מנת לבצע מאסר.

 הליך נוסף וחשוב בהוצאה לפועל הינו "עיקולים בטרם מתן אזהרה" – במידה ולזוכה ישנו חשש כי באם ייוודע לחייב אודות פתיחת תיק ההוצאה לפועל אזי הוא ינסה להבריח נכסים כאן עומדת לזוכה האפשרות, במקביל לפתיחת תיק ההוצאה לפועל, להגיש בקשה מתאימה בצירוף תצהיר ולבקש עיקולי בנקים, מקרקעין, חשבונות בנק, קופות גמל ועוד. הליך זה הינו בעיקר למי שישנו מידע מוקדם על נכסים שיש לחייב והוא מעוניין למנוע סחירות בהם. כמובן שבאם תתקבל הבקשה יאופשרו עיקולים אך לא מימוש.

כמו כן, ישנם ההליכים הרגילים שהינם עיקולים במדיה מגנטית, עיקול ברישום, רכב ועוד – יש להפעיל הליכים אלו לאחר שישנו אישור מסירה (ניתן אף בהדבקה) ולאחר שחלפו 20 יום ממועד האזהרה והחייב לא פרע את חובו או לא ניגש לחקירת יכולת או ביקש צו תשלומים. התשלום בעבור עיקול הינו 7 - עבור כל גורם (הסכום מתעדכן מעת לעת).

לסיכום: בטרם נקיטת פעולות מבצעיות כנגד חייב, יש לבחון היטב את כל ההיבטים הקשורים לחייב ולהתאים להם את הפעולה המתאימה, יצוין כי כל האגרות שהוציא הזוכה מתווספות לתיק ההוצאה לפועל ומגדילות את קרן החוב. יצוין, כי ישנם עוד שיקולים רבים היכולים להשפיע על הבחירה וכל מקרה ייבחן לגופו על כן מומלץ להיוועץ עם עורך דין הבקיא בנושא על מנת לקבל את הטיפול הנכון ובכדי לחסוך זמן וכסף לשווא.

הכותב הינו עו"ד בנימין בני כהן שותף בכיר וממקימי משרד עורכי הדין דורה כהן ויצמן ושות'.
http://www.laweb.co.il/legal-advice/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב